DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
Stavba modulu

 

 

 

 

 

  Jak jsem začal se stavbou modulu

 

Jak jsem psal v úvodu přivezl jsem si z Blanska 2 čela ke stavbě modulu. V této sekci se pokusím popsat stavbu modulu. Při stavbě použiji rady kolegů z klubu Zababov. Modul musí být velmi pevný, aby nedošlo při přepravě na setkání k jeho poškození. Na modulu je prezentována IV. Epocha. 

Důležité je před stavbou navrhnout téma, které bude na modulu prezentováno. Má volba padla na trať, která se nachází mezi Nádražím Řeporyje a železniční zastávkou Zbuzany, dále směrem na Rudnou a Hostivice. Na této trati jsem si našel několik míst, které jsem se rozhodl přenést na tento modul. V budoucnu bych ještě rád postavil modul Řeporyjského nádraží z dnes již zrušenou vlečkou červeně značená na mapě.

 

 


Zvětšit mapu

Pro stavbu modulu je potřeba mít rozhraní Fremo, která slouží ke spojování jednotlivých modulů. Pak jsem si nechal nařezat několik dílů, které budou sloužit jako výztuhy modulu. Jako materiál jsem použil bukové překližky o síle 10mm. Překližku mi nařezali ve firmě http://www.jafholz.cz/1257.0.html#c2248. Z těchto dílů bude sestaven modul. K sestavení jsem použil lepidlo na parkety a pak šrouby. Do vnitřních výztuh budou vyfrézovány průchody na propojovací kabely. Do čel modulů jsou podle Frema vyvrtány otvory o průměru 12mm. Slouží ke spojení modulů k sobě pomocí 8mm šroubů. 

Fremo rozhraní:

 

  

Sestavení modulu:

      

    Jednotlivé díly modulu           Díly před vrtané a  připravenék sestavení         Nalepené výstuhy bočnic          První sestavený modul                                                            

   

   Oba sestavené moduly            Čela s Fremo rozhraní                Čela bez rozhraní                                                                                            

Pod koleje se nalepí korek. Na ten pak bude nalepena kolej. Jako kolejivo se používá Peco Code 55 s napodobeninou dřevěných pražcůKolej je opatřena dvěma páry napájecích drátů. Ty jsou na koncich opatřeny banánky na jedné straně samec a na druhé samice viz. elektrické rozhraní. Další napájecí dráty na koleji slouží jako záloha. Vše je napojeno pod lustrsvorkou. Na každou stranu modulu, kde je Fremo rozhraní se používá přechodová foliáž a tak se docílí zajímavého přechodu mezi jednotlivými moduly.

Elektrické rozhraní:

 

Několik fotek z 17. a 18. ledna kdy proběhlo stavební setkání N scale

    

 

Začal jsem s foliažemi od Model scene a PolákaPodklad pro foliáže  jsem vždy  natřel lepidlem a hnědé barvy. Nemusím se bát že bude pak prosvítat polystyrén.

      

Zde bude polní cesta k obilnému poli.

  

Stavba přejezdu

  

Odpadní roura na svod vody z protější stráně.

      

Vnitřní část portálu budu muset ještě předělat. Nalepený vnitřek na okraji portálu je pokroucen lepidlem.

  

Zralé obilné pole od Poláka. Obilné pole bude přes oba moduly.

    

Začal jsem se štěrkování koleje u jednoho z modulu. Štěrk mi poskytl Dan Urban je to mix barvy šedé s hnědou.

Lepidlo naředěné 1:4 s kapkou jaru a na doporučení Dana Buchtely jsem použil i kapku Francovky.

 

 

          

 

První domy na modulech. Čekám na dodavku plotů a dalších drobností které budou použity pro stavbu modulu.

Jako foliáže jsem použil produkty Model Scene a foliáže Polák.

 

     

 

 

Pole s obilím a pokračovaní na druhém modulu. Vedle připravená pastva pro krávy. Na proti pastvě bude malé JZD. Bohužel ještě nedorazilo jako kravičky. Přes koleje přejíždí traktor Zetor.  

 

   

 

Most u budoucího lesa který bude od Model Scene. Na most přijde ještě zabradlí.

 

     

 

Další aktualizace stavby krajiny na modulu.

Rozhodl jsem se vedle obilného pole vytvořit pole bramborové. Na základ pole jsem použil pomalu schnoucí sádru a na místo vody jsem nalil malířskou barvu viz obrázek a tím jsem docílil barvy půdy.

Na brázdy jsem původně zkoušel hřeben s hustými zuby, ale výsledek nic moc.

Manželka však našla daleko lepší kuchyňskou zubatou stěrku IV epochy od VKUS V.D., SVITAVY za MC 4.10 Kčs  

 

 

 

     

 

Na modul jsem pak nanesl směs na půdu a za pomocí stěrky jsem stahával od středu ke kraji a tím jsem docílil brázdy. Od středu proto abych modul neušpinil a hlavně se přebytečná hmota dala daleko lépe sbírat. Vždy jsem nechával alespoň 2 zuby v předešlé již udělané brázdě aby mezery byly stejné. Po zaschnutí jsem ještě provedl jeden menší nátěr samotnou barvou k docílení tmavšího odstínu pole.

 

 

       

 

Po důkladném zaschnutí pole jsem ho slabě potřel lepidlem a začal nanášet uschlou nať a plevel.

V čase kdy již obilí dozrává je u brambor nať ji značně zaschlá je to dané také odrůdou brambor ( ranné brambory ). Proto je nať brambor nahnědlá.

 

       

 

 

 

 

 

 
Administrace WebSnadno | Tvorba webových stránek na WebSnadno  |  Nahlásit protiprávní obsah!  |   Mapa stránek